Om te lezen

Over het onderwerp waarmee de Stichting J.P. van Rossum zich bezighoudt zijn in de achterliggende decennia een groot aantal publicaties verschenen. Een belangrijke rol daarbij speelt de Stichting Vijverberg. Deze werd opgericht in 1989 en heeft als doelstelling: "de bevordering van het bestuderen, vastleggen en verbreiden van historische- en historisch geografische kennis van Naarden en haar omgeving".

Om deze doelstelling te verwezenlijken geeft de stichting het historisch tijdschrift voor Naarden 'De Omroeper' uit. De stichting ontleent haar naam aan de 'Vijverberg', de uitzichtheuvel van de buitenplaats 'Oud Naarden'. Op de website van de stichting (www.stichtingvijverberg.nl) kan de index geraadpleegd worden van het tijdschrift 'De Omroeper'.